воскресенье, 5 апреля 2020 г.

Розклад занять з української мови та матеріали до них з 6.04. по 20.06.


Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

6.04.
К-18 
Українська мова
Урок № 49
Пунктуаційна норма( тест) 
1. Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом, що відокремлюється комами (розділові знаки пропущено):
А) Буде бите царями сіянеє жито! (Т. Шевченко).
Б) Долинка вишита сонцем пускає їм в очі веселі сліпучі зайчики (М. Стельмах).
В) Рівно й спокійно дише натомлена з праці земля (М. Рильський).
Г) На випускний вечір до закинутої в полтавські степи школи не приїздили ні Тичина ні Вишня (П. Загребельний).
Д) Маленькою хмаринкою темніє над глибоким яром закинутий у степу хуторець (С. Васильченко).
2. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:
А) І раптом, налетів шквальний вітер, здійняв у повітря здорову хмару пилу (С. Васильченко).
Б) На сивій од роси траві по долу пасуться коні (Григір Тютюнник).
В) Жебонять голоси, як весною набрана з річки вода (В. Терен).
Г) Молодий парубок сидів на возі і навіть не поганяв волів (І. Нечуй-Левицький).
Д) А тим часом у таборі запорожців почалися незгоди (М. Слабошпицький).
3. Знайдіть речення, у якому тире поставлено неправильно:
А) Руки твої роботящі – ось твоє щастя (О. Підсуха).
Б) Студентство вищих шкіл – то найкращий цвіт нації (І. Огієнко).
В) Ще в давньому світі вчені прагнули скласти універсальні довідники з усіх галузей знань – енциклопедії (Н. Руденко).
Г) День, вечір, ніч, ранок — все біле, все тьмяне (Леся Українка).
Д) Педагогічна спадщина В. Сухомлинського – є скарбом української нації (3 журн.).
4. Знайдіть речення, у якому потрібно ставити кому між однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):
А) А над усім тим густо стелиться дух свіжого степового сіна (С. Васильченко).
Б) Незабаром у плавні прийшла тиха спокійна осінь (3 журн.).
В) В зеленім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки (І. Франко).
Г) Як я вас люблю лісові осінні гості (О. Донченко).
Д) Вишгород розкинувсь по широкому невисокому шпилі (І. Нечуй-Левицький).
5. Знайдіть речення, у якому потрібно виділити вставне слово (розділові знаки пропущено):
А) Повітря було наскрізь сухе не випадала навіть роса на світанку (О. Гончар).
Б) Вершники здавалось зрослися з підібраними грудастими кіньми (М. Стельмах).
В) Було очевидно що вчора про підготовку до нападу ніхто нічого не знав ( М. Стельмах).
Г) Дахи в український селах були переважно солом’яні (3 журн.).
Д) У виробах народних майстринь Полісся переважають здебільшого червоний та чорний кольори (3 журн.).
6. Знайдіть речення, у якому перед сполучником «як» кома не ставиться (розділові знаки пропущено):
А) Вдома Семен довго розмірковував як краще побудувати свій виступ на зборах (3 журн.).
Б) Неволя як той чад задурманила людям голови (Панас Мирний).
В) Культ вогню як відомо дійшов до нас із язичницької доби (В. Скуратівський).
Г) Досить у народу знищити пам’ятки культури і він уже в другому поколінні перестане існувати як самостійна нація (3 журн.).
Д) Я квітку не можу зірвать бо їй як людині болить (В. Сосюра).
7. Знайдіть речення, у якому немає звертання (розділові знаки пропущено):
А) Україно моя мені в світі нічого не треба тільки б голос твій чути і ніжність твою берегти (А. Малишко).
Б) Не по формі зустрічаєте старших лейтенанте! (О. Коломієць).
В) Ти живий я вірю друже не підвладний смерті ти (Г. Донець).
Г) Ой летіла зозуленька все вгору та вгору (Нар. творч.).
Д) Прощай синє море безкрає просторе (Леся Українка).
8. Знайдіть складне речення:
А) В тихому осінньому погідді осокори стояли під сонцем, наче вилиті з прозоро-жовтуватої вощини (І. Цюпа).
Б) Десь спереду гукнув паровоз і здригнулись вагони (А. Головко).
В) Першим порухом Олени було бігти, попередити, захистити (І. Вільде).
Г) Пурхне очеретянка понад водою, сяде на комишину і гойдається разом із нею (М. Коцюбинський).
Д) Тоді бійці, товплячись біля вікон, з радістю впізнавали штурмовані свої верховини, голосно звертались до них, як до живих істот (О. Гончар).
9. Визначте, який розділовий знак вжито неправильно:
І вся земля, (А) росяніючи, (Б) тепер здається, (В) колискою, (Г) колискою життя, (Д) надій (М. Стельмах).
10. Знайдіть, де в реченні невірно використано коми:
У другій половині минулого століття, (А) в українську літературу прийшли такі видатні поети, (Б) як В. Симоненко, (В) Л. Костенко, (Г) І. Драч, (Д) М. Вінграновський (3 журн.).
11. Знайдіть речення, у якому перед сполучником «і» кома не ставиться (розділові знаки пропущено):
А) Життя торкає серця струни чулі і я на крилах пісні лину знов (В. Сосюра).
Б) Сонце зійшло і враз над Києвом знялося ревище гудків (Ю. Смолич).
В) Багряний вечір догорів і попіл падає на місто переливається намисто понаддніпрянських ліхтарів (М. Рильський).
Г) Коло хат у садках темніли купи вишень і стриміли здорові старі дикі груші (І. Нечуй-Левицький).
Д) Це були чудові вечори і я їх ніколи не забуду (М. Хвильовий).
12. Знайдіть складнопідрядне речення:
А) Місяць схиляється на захід, золотіє, втрачає чітку металевість контурів (3. Тулуб).
Б) У неділю рано, як сонечко грало, виряджала мати дочку в чужу стороночку (Нар. творч.).
В) Минулеє вмерло, і вмерли гучні ті згадки про долю криваву (Б. Грінченко).
Г) Погулявши коло бджіл і наївшись огіркових пуп’янків, натрапив я на моркву (О. Довженко).
Д) А Орися росла собі, як та квітка на городі (П. Куліш).
13. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:
А) До пишного розмаїття мальв усі давно звикли, і стали вони невід’ємною частиною родини (І. Цюпа).
Б) Я люблю їздити на поле тоді, як ниви зеленіють та хвилюються зеленими хвилями (І. Нечуй-Левицький).
В) Дівчина троянди поливала і кудись котилась хмар навала, і сміялась осінь за вікном (В. Сосюра).
Г) Ми на землі благали Бога, щоб рідний край благословив (Олександр Олесь).
Д) Ясно ще осіннє сонце сяє, та холодом осіннім в повітрі потягає (І. Франко).
14. Знайдіть складне безсполучникове речення:
А) Здоровенний дуб розлігся, розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним (М. Коцюбинський).
Б) Реве, стогне хуртовина, котить, верне полем (Т. Шевченко).
В) Історія — це біографія народу, його жива душа (3 журн.).
Г) Все про жовтень людині говорить: і каштанів розгонистий дзвін, і річок прохолода прозора, і червоні вітрила калин (Ф. Гарін).
Д) Тим часом надворі вечоріло, жара спадала (І. Нечуй-Левицький).
15. Потрібно визначити, де невірно вжито розділовий знак:
Звичаї, (А) а також, (Б) мова — (В) це ті найміцніші елементи, (Г) що об’єднують окремих людей в один народ, (Д) одну націю (О. Воропай).
16. Знайдіть у реченні неправильно поставлені коми:
І, (А) здається мені, (Б) що, (В) минувши потемнілі вітряки, (Г) я входжу в синє крайнебо, (Д) беру з нього свою зірку та й навпростець полями поспішаю в село (М. Стельмах).
17. Визначте, які з розділових знаків використані невірно:
Учитель — (А) просте, (Б) звичайне слово, (В) яке щодня повторюємо, (Г) і ми, (Д) і наші діти (В. Кучер).
Урок № 50
Контрольне есе : "Здоров'я-найбільша цінність з-поміж усіх благ"
https://zno.if.ua/?p=985

8.04.
К-18
Українська мова
Урок № 51
Стилістична норма
https://studopedia.com.ua/1_5716_ponyattya-stilistichnoi-normi-stilistichni-pomilki-yak-porushennya-stilistichnih-norm.html
Домашнє завдання https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-stilistichna-norma-11-klas-standart-146739.html
Урок № 52
Стилістична помилка
https://studfile.net/preview/5461488/page:8/
Домашнє завдання https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-stilistichna-norma-11-klas-standart-146739.html
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

9.04.
Українська мова
МК-17
Урок № 26
Узагальнення й систематизація
https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/mova/8134/
Домашнє завдання https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


Урок №27
Контрольна робота "Стилістична норма"


Стилістика – це розділ науки про мову, який вивчає…
варіанти відповідей

стилістичні особливості засобів словотвору;


стилістичні особливості слів;


стилістичну диференціацію мови, її функціональні стилі;


основні одиниці синтаксису – речення та словосполучення.
Запитання 2
Продовжіть твердження
Стилістичні засоби української мови – це…
варіанти відповідей

одиниці мови, які мають стилістичне забарвлення;


єдність фонетичних, лексичних, фразеологічних, морфологічних, словотворчих та синтаксичних засобів;


вмотивованість використання мовних засобів в усному мовленні;


вміле використання граматичного вираження думки в усному та писемному мовленні
Запитання 3
Укажіть, що лежить в основі розрізнення стилів мовлення
варіанти відповідей

основні функції мови – спілкування, повідомлення, вплив;


лексичні та орфоепічні ознаки; 


сфера вживання;


мета і спосіб використання у певній ситуації.
Запитання 4
Закінчіть твердження.
Нова українська літературна мова к.ХVIII – поч.XIX століття розпочала свою стилістичну розбудову з одного функціонального стилю мовлення – ...
варіанти відповідей

епістолярного;


розмовного; 


художнього;


конфесійного.
Запитання 5
Про який стиль мовлення йдеться?
Один з найшироковживаніших серед усіх стилів мовлення, адже він забезпечує потреби суспільства, пов’язані з політикою, адміністративною та господарською діяльністю, відзначається пропагандистським характером. Цей стиль акумулює в собі логічність, точність, експресивність, емоційність, переконливість, хоча виник і сформувався відносно пізно.
варіанти відповідей

художній;


науковий;


публіцистичний;


розмовний.
Запитання 6
Визначте речення, у якому допущено стилістичну помилку.

варіанти відповідей

Успіх чекає тільки того, хто має сильну волю, певний багаж знань, вразливе серце і вміння бачити (З журналу). 


Метрові не спалося і не писалося (Г.Тарасюк).


Неповторну красу Чернівцям надають, як правило, будівлі з декоративними вежами (О.Масан).


Червоною ниткою через усю поему проходить думка про об’єднання руських князів для захисту Батьківщини (З газети).
Запитання 7
Укажіть речення, яке потребує стилістичного редагування.
варіанти відповідей

Поезіям В.Колодія властиве лірико-філософське заглиблення у злободенні проблеми нашого життя (М.Богайчук).


Науковці, побалакавши про фонетичні особливості староукраїнської мови, зупинилися на багатьох спільностях з іншими мовами (З розмови).


Політика експансіїї – це заходи держави, спрямовані на розширення сукупного попиту, які використовуються тоді, коли економіка перебуває у фазі спаду (В.Базилевич).


До суфіксів книжного забарвлення належать ті, які утворюють загальні й абстрактні назви, назви опредмеченої дії (О.Пономарів).
Запитання 8
Продовжіть подане твердження.
Невід’ємною рисою культури мовлення є...
варіанти відповідей

дотримання специфіки літературної та діалектної вимови;


дотримання норм літературної мови;


чіткість, логічність висловленої думки, незалежно від сфери використання; 


структурна організація усного та писемного мовлення.
Запитання 9
Визначте, яке висловлювання потребує стилістичної правки.
варіанти відповідей

Життя – не «практика без теорії», і тому воно таке яскраве і непередбачуване.


Дуже прикро, що нерідко людей оцінюють «по одежі», не враховуючи їхній внутрішній світ.


Самопізнання повинно тривати упродовж усього життя…


Сумлінність у всьому завжди дає хороший результат.
Запитання 10
Укажіть речення, у якому наявне порушення лексичної сполучуваності слів.
варіанти відповідей

Марійка одержала вищу освіту у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича (З газети). 


Духовний Чорнобиль – це страхітливий полігон, який не має аналогів у світовій історії (Р.Лубківський).


Мовна культура – це надійна опора у вираженні думки та розвиненості людських почуттів... (В.Русанівський).


Художньо-белетристичний стиль широко використовує можливості омонімії (О.Пономарів).
Запитання 11
Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:
варіанти відповідей

зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;


спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;


любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;


страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.
Запитання 12
Синтаксичні зв’язки між словами виражаються: 
варіанти відповідей

службовими словами;


формами слів;


інтонацією;


порядком слів.
Запитання 13
Укажіть рядок слів з суфіксами здрібнілості, які надають об’єктові зображення зневажливих, іронічно-гумористичних відтінків значень:
варіанти відповідей

голівонька, ниточка, сонечко, хмарка;


корівка, молочко, пиріжок, смішок;


ідейка, партійка, копійчина, ширка;


рідненький, донечка, ручка, дощик.
Запитання 14
У чому найяскравіше виявляються стилістичні можливості словотвору?
варіанти відповідей

у використанні складноскорочених слів у текстах різних стилів мовлення;


у нагромадженні емоційних суфіксів у словах;


у синонімії словотвірних афіксів;


у використанні у словах суфіксів книжного походження.
Запитання 15
Вкажіть найбільш стилістично виразні словотворчі засоби:
варіанти відповідей

префікс


суфікс


постфікс


корінь
Запитання 16
У якому рядку спосіб словоскладання виступає як стилістичний засіб?
варіанти відповідей

кіловат-година;


вчений-мовознавець;


школа-гімназія;


смуток-жаль.
Запитання 17
Укажіть рядок слів, які носили розмовний характер утворень, а згідно нового правопису закріплені як тенденція до утворення фемінітивів: 
варіанти відповідей

учителька, менеджер, садівник;


артистка, завгосп, відвідувачка;


організаторка, директорка, викладачка;


вихователька, слухач, замісник.
Запитання 18
Визначте, на які групи поділяється лексика української мови за сферою вживання:
варіанти відповідей

власне українські та запозичені слова;


стилістично марковані слова та неологізми;


загальновживані та стилістично марковані слова;


історизми, архаїзми.
Запитання 19
Укажіть, у яких стилях мовлення найбільше виявляють свої стилістичні можливості багатозначні слова:
варіанти відповідей

публіцистичному та конфесійному;


художньому та публіцистичному;


розмовному та епістолярному;


науковому та розмовному.
Запитання 20
Визначте рядок, у якому всі слова – стилістичні архаїзми:
варіанти відповідей

уста, шолом, управа, зіронька;


причепуритися, ректи, обрій, путня;


десниця, перст, письмовець, возсіяти;


кошовий, земство, бунчук, жаровня.
Запитання 21
Визначте речення, у якому використано авторські неологізми.
варіанти відповідей

І рухається день, як верств одвічний здвиг (М.Бажан).


Там серце моє вознеслося в сліпучі верхів’я небес (Д.Павличко).


Є люди, що мало чим цікавляться, я їх дрібнодухами, чи й зовсім пустодухами називаю (О.Гончар).


І влягаються думи золотими томами, золоте німе захоплення, золота стеблина відданості (І.Драч).
Запитання 22
Визначте рядок, у якому всі слова належать до стилістично маркованої лексики:
варіанти відповідей

електродоїння, прогресивка, спонсор, надія, жага;


добривечір, артіль, атрамент, любий, марево;


реготати, лупцювати, репетувати, злиняти;


фіранка, мастак, гультяй, танцювати, плентатися.
Запитання 23
Укажіть речення з контекстуальними антонімами.
варіанти відповідей

Сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками (Д.Павличко).


Книжки не прочитав – розуму не додалося (Народна творчість).


На чорій землі білий хліб родить (Народна творчість).


Багато рук будувало й захищало собор, ще більше рук, мабуть, замахувалося на нього... (П.Загребельний).
Запитання 24
Знайдіть реченн, яке розкриває антонімічні зв’язки між словами у стилістичній функції зіставлення.
варіанти відповідей

Дерева ще безлисті, але вкриті бростю, що от-от має розкритися (Леся Українка).


І чим вище сягає срібноголосий співун, тим барвистіша дзвенить над землею мелодія (К.Наріжний).


Він був сином мужика і став велетнем у царстві духа (І.Франко).


А на полонині чи в бутині велика люлька гріє руки верховинцеві, а добре слово – душу (С.Пушик).

Домашнє завдання https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Урок № 28
Підсумковий урок
Аналіз к.р.
Підготовка до ЗНО https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/

МК-19
Стилістика української мови
Урок № 31№32
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 1-16
10.04.
В-18
Стилістика української мови
Урок №47 №48
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 16-32


13.04.
К-18
Українська мова

Урок № 53 Стилістичні особливості засобів лексикології.
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&38 впр.382, 383
https://www.bestreferat.ru/referat-206877.html
Домашнє завдання: &38 впр.386

Урок № 54 Стилістичне забарвлення лексики. Книжна та розмовна лексика.

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&39 впр.390,392
https://studfile.net/preview/5589076/page:33/
Домашнє завдання: &39 впр.399
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907



15.04.
К-18
Українська мова

Урок № 55 Стилістичне забарвлення фразеологізмів.
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&40 впр.402,404
https://www.bestreferat.ru/referat-206877.html
Домашнє завдання: &40 впр.408

Урок № 56 Стилістичні особливості засобів словотвору.

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&41 впр.412,413
Домашнє завдання: &41 впр.416
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


17.04.

В-18
Стилістика української мови
Урок №49 №50
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 33-58



22.04.
К-18
Українська мова

Урок № 57 Стилістичні особливості частин мови.
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&42 впр.423,424
https://vseosvita.ua/library/stilisticni-zasobi-morfologii-30659.html
Домашнє завдання: &42 впр.422
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок № 58 Стилістичні особливості засобів словотвору.

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&43 впр.430
Домашнє завдання: &43 с.195 тест
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

23.04.
МК-19
Стилістика української мови
Урок № 33№34
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 17-32

24.04.
В-18
Стилістика української мови
Урок №49 №50
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 32-58



27.04.
К-18
Українська мова

Урок № 57 Практична риторика.Інформаційні мовленнєві жанри
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book 11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&44 впр.431,432

Домашнє завдання: &44 впр.439

Урок № 58 Практична риторика Діалогічні жанри

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&45 впр.442,443
Домашнє завдання: &45 впр.446
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907



29.04.
К-18
Українська мова

Урок № 59 Практична риторика.Жанр листування
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book 11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&46впр.450,449

Домашнє завдання: &46 впр.453

Урок № 60 Практична риторика. Оцінювальні мовленнєві жанри

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&47 впр.460,456
Домашнє завдання: &47 впр.462
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Українська література
ГЗ-19- 
Урок №42.  Символічність образів в новелі "Камінний хрест"
  Образна система твору https://ycilka.net/tvir.php?id=558
Домашнє завдання:   характеристика образів

 Урок №43. Урок позакласного читання

Домашнє завдання : 
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


Урок №44.  Життя і творчість Володимира Винниченка
 https://www.youtube.com/watch?v=owyIqlODiRU
Домашнє завдання :  прочитати новелу "Момент"https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2935
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907




04.05.
К-18
Українська мова

Урок № 61 Практична риторика. Етикетниі жанри
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book 11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&48впр.466

Домашнє завдання: &44-48, повторити

Урок № 62Повторення та узагальнення курсу.

https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
с.221-225
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/ розділ 1,2
Домашнє завдання: підготовка до ЗНО.https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 1-58н
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

05.05.
Українська література
ГЗ-19- 
Урок №45.  Реалістичність зображення та філософський підтекст в новелі "Момент"
  https://zno.if.ua/?p=4782 Перейдіть за посиланням і прочитайте аналіз новели
Домашнє завдання:   виконайте  власний аналіз(письмово)
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907 Урок №46. Образ панни - втілення вічної жіночності в новелі "Момент"
https://dovidka.biz.ua/moment-vinnichenko-obrazi/
Домашнє завдання :цитатна характеристика образу Панни
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907



06.05.
К-18
Українська мова
Урок № 63Повторення та узагальнення курсу
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book 11-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2019.pdf
&48впр.466
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/ розділ 3.4
Домашнє завдання: https://zno.osvita.ua/ukrainian/189/

Урок № 64Повторення та узагальнення курсу.
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/ розділ 5,6
Домашнє завдання: підготовка до ЗНО  виконати завдання 1-58https://zno.osvita.ua/ukrainian/240/
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

07.05.
МК-19
Стилістика української мови
Урок № 35№36
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 17-32
08.05.
В-18
Стилістика української мови
Урок №51 №52
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 33-58

МК-19
Стилістика української мови
Урок № 37№38
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 33-58

Домашнє завдання:ГЗ-19- 
Урок №47.  Імпресіонізм твору
ливості імпресіоністичної прози
(за твором "Момент" Володимира Винниченка)
Час складається з моментів. Ми непомітно проходимо повз одні, при згадці про інші серце починає тривожно калатати, деякі запам'ятовуємо назавжди. І немає чіткого алгоритму, чому відбувається саме . так. Іноді довірливий погляд, гарячий подих, невловимий аромат, що кружляє в повітрі... Умови, місце зустрічі, твій соціальний статус — все це марнота: є лише відчуття і емоції — споконвічна загадка людства. Виникаючи у певний момент, вони по вінця сповнюють людину. Сліплять очі, заволодівають свідомістю, зачакловують волю і розум, позбавляють нас можливості говорити. А коли полум'я згасне, маємо вірогідність, шо тепло його зігріватиме нас усе життя.
Твір "Момент" Володимира Винниченка — новатора в українській прозі і драматургії — відбиває той відрізок часу, який неможливо забути. Зовнішні події, близькі для колишнього політв'язня В. Винниченка, стають лише ґрунтом, на якому розквітає вразлива квітка кохання-щастя.
Імпресіоністична форма викладу, емоційність та психологізм твору змушують читача повною мірою відчути те, що переживав головний герой твору, який мав негайно перетнути кордон. Найліпший час для задуманого — темна ніч, але він не має вибору, і тому "можуть убити". Ще одна незвичайність — перетнути кордон він мусить разом із, як виявилось потім, "знайомою у минулому житті" незнайомкою.
Екстремальність ситуації, момент на межі життя і смерті, сприйняття оточуючого середовища на емоційному рівні, стан героя — спокійний, врівноважений, ненапружений, немов затишшя перед грозою. Він не тільки бачить і відчуває такий дріб'язок, як соломинки, що кололи обличчя під час переїзду, запах рядна, яким колись накривали огірки, шарудіння бур'яну, пирхкання конячки, бездоріжжя, по якому їде підвода, білі берези, метелики, кузьки. Все це закарбовується у його пам'яті з такою силою, що потім, у тюремній камері, він здатен відтворити найтонші нюанси, найдрібніші, але такі важливі деталі, без яких світ не був би гармонійним.
Сама природа, яка живе за своїми законами, без вигаданих людством "пашпортів, моралів, "уложеній о наказаніях"", надає на декілька годин затишний притулок двом людям, "загнаним другими людьми", дає можливість найповніше розкритися, відчути зв'язок із нею, пробудити первісні інстинкти, злитися із "великим прекрасним процесом життя".

Автор навмисне не називає імен героїв, ми нічого не знаємо про їх дитинство, життя, що змусило їх іти небезпечним шляхом. Знаємо тільки головне: вони — протестанти за вдачею, які не погоджуються з умовами, що їм нав'язує суспільство. Випадкова зустріч звела людей, які, перетнувшись лише раз у житті, будуть завжди носити в душі коханий образ. Циніки не повірять в нескінченність цих почуттів, а скептики взагалі не назвуть ці почуття коханням. Можливо, це кохання здається оманним, нереальним і... тимчасовим, але для героя воно є вічним. Бо немає в світі нічого постійнішого за тимчасове. І цю любов, таку коротку і примарну, але незаплямовану буденщиною, незатавровану брудними руками (а люди часто мають звичку усе псувати), він буде носити в душі все життя.
  Перейдіть за посиланням https://onlyart.org.ua/analiz-virsha/analiz-novely-volodymyra-vynnychenka/
Домашнє завдання:  підготовка до тестування з тем:В.Стефаник, О.Кобилянська,В.Винниченко
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
 Урок №48.  КР Творчість Ольги Кобилянської, Василя Стефаника й Володимира Винниченка (тест)
Рівень І (по 1 б.)
Продовжте речення або визначте правильне твердження.
1. За жанром твір «Інтермеццо» — ...
2. В уривку: «Вона і перше любила пишно вбратись, а тепер навіть у будень носила шовкові хустки, дорогі й писані мудро, блискучі дротяні запаски, а важкі згарди гнули їй шию» сказано про:
А Марічку («Тіні забутих предків»);
Б Ганнусю («Valse melancoligue»);
В Палагну («Тіні забутих предків»);
Г Анну («Земля»).
3. Тема масової еміграції галицького селянства розкрита...
4. Кого М. Старицький назвав «пишною трояндою в саду української літератури»?
А Олену Пчілку;
Б Лесю Українку;
В Марка Вовчка;
Г Ольгу Кобилянську.
5. Оповідачем із твору «Момент» є...
А Володимир Винниченко;
Б вродлива панна;
В контрабандист Семен;
Г політичний в’язень.
6. Першим українським науково-фантастичним романом є:
А «Сонячна машина» В. Винниченка;
Б «Момент» В. Винниченка;
В «Слово за тобою, Сталіне» В. Винниченка;
Г «Між двох сил» В. Винниченка.
Рівень ІІ (3 б.)
Дайте розгорнуту відповідь на питання.
1. Охарактеризуйте образ ліричного героя з новели «Intermezzo».
2. Поясніть назву новели «Камінний хрест».
3. Що нового принесла в літературу О. Кобилянська своєю новелою «Valse melancoligue»?
Рівень ІІІ (3 б.)

Напишіть лист до героя твору, який вас найбільше вразив.

Домашнє завдання :https://www.youtube.com/watch?v=ixKAa5KNktw подивитись екранізацію новели
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907



13.05.
Українська мова
ГЗ-19
Урок №38
Складні випадки написання географічних назв. Складні випадки написання прізвищ Читання тексту мовчки.
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&34 впр.314
Домашнє завдання:&34 впр.316
Читання мовчки
. Феномен Івана Франка
  Ця ніч мала стати для нього останньою, і він це знав. Хотів діждати сонця й ранку. Біля ліжка куняли ті, хто за ним доглядав, - випадкові чужі люди. Не було поруч ні дружини, ні дітей. Мусив помирати без них...
Тривала кривава війна. З фронту надходили сумні вісті: розбиті бойові сили січових стрільців, які мали здобути Українську державу, вже вкотре пересварилися українські проводирі...
  Це мучило. Тепер, перед обличчям смерті, всі його старання й старання всіх мучеників за українську ідею видавалися марними. Даремною видавалась дорога через випечену сонцем пустелю, якою він, як біблійний Мойсей, вів свій народ. У маренні бачив, як до землі обітованої його народ йшов, нарікаючи на лиху долю, злих сусідів, яких з доброти сердечної називав "воріженьками”, котрі мають згинути, як роса на сонці. Проте вороги не гинули, гинув народ у ярмі... Та ні, це був не народ, це пленталась зледащіла маса, позбавлена гарту й сили волі, нездатна або заледве здатна до політичного життя на власному смітнику. Вона, ця маса, називала себе хохлами, русинами, малоросами. Вона давно забула свої корені, їй видавалось за найкраще стояти в чужому хліві бидлом, споживаючи те, що кинуть під ноги... Франко гнав це стадо бичем своєї Думки, свого Слова. У кінці життя, оглядаючись на свій труд, він мав право з гіркотою вимовити:
  Ті слова про обіцяний край для їх слуху – се казка;
  М’ясо стад їх, і масло, і сир – се найвищая ласка.
  Йому ж на цій дорозі випали тюрми та етапи. Від тих етапів йому відпадали нігті, а ноги перетворювались на криваву запечену рану. Пригадав, як мачуха, добра й милостива жінка, після того, як його пригнали в Нагуєвичі (а він марив у тифозній лихоманці), молилась і благала Бога покласти кінець його мукам, забравши в інший, кращий світ. Пригадалось, як мудрий вітчим радив йому кинути все й піти служити в монастир...
  Франкові належать слова, які нині, коли все, в тім числі й совість, продається за долари, можуть лише здивувати. "Коли... по змозі й силі працюю для Русі, то, ...не з причин сентиментальної натури. До цього примушує мене почуття собачого обов’язку. Як син селянина-русина, вигодований чорним селянським хлібом, працею твердих селянських рук, почуваю обов’язок панщиною всього життя відробити ті шеляги, які видала селянська рука на те, щоб я міг видряпатись на висоту, де видно світло, де пахне воля, де ясніють вселюдські ідеали”. Саме так – "вселюдські ідеали”, - це говорив Іван Франко, якого Ленін вважав "українським буржуазним націоналістом”, а Микита Хрущов, коли йому запропонували відзначити 100-річчя від народження Франка, відповів, що зараз не "время заниматься” такими питаннями, зараз "страда”, треба думати про мільйонний пуд державі!
  Геній Франка виявився не лише в літературній творчості, а й у тому, що вже в тих умовах він добачив, як створити плацдарм для Української держави. Він організував радикальну партію - першу політичну силу українців в Галичині з чітко визначеною кінечною метою і вказав механізм досягнення цієї мети. Цей шлях майбутні світочі наук назвуть "парламентським” і зазначать, що нічого б з того не вийшло, бо державу можна здобути лише революціями, подібними до Жовтневого перевороту...
  Коли стало зрозуміло, що земля обітована не є міфом, коли вдарив у ніздрі запах влади, всі оті проводирі почали будувати українську державу задля... власних кишень. Франко ж став зайвим – його оголосили "політичним трупом”. З нього кепкували. Про нього розпускали найогидніші плітки. Його титанічну працю називали "продукцією”, у кожному творі шукаючи плагіат. Все це Франко називав заганянням "мільйону дрібних шпильок під нігті”. До такого він звик.
Франко був сумлінням нації, її інтелектом. За всі пережиті кривди, образи, страждання йому було досить побачити, як його народ поволі підноситься, свідомо шукаючи шляхів до правди й волі. Заради цього міг нести ціле своє життя важкий хрест. І ніс його достойно.
  Він відійшов у вічність 28 травня 1916 року о 16 годині в своєму запущеному домі, одиноко, при випадкових чужих людях.
  Його похорон став одним з наймасовіших у тодішньому Львові. Франко похований на Личаківському кладовищі.
Не так давно Львів багатолюдно ховав Володимира Івасюка та Ігоря Білозора. Ми перетворились на націю, яка навчилась пишно проводжати на той світ своїх мучеників... (За Р.Гораком; 655 сл.).

На кожне запитання вибрати правильну відповідь:
1. Іван Франко помер під час
а) Російсько-Турецької війни;
б) Кавказької війни;
в) першої світової війни;
г) другої світової війни.
2. Франка називають Мойсеєм
а) тому що так він називав себе сам;
б) так називали його найближчі друзі;
в) так називали його члени родини;
г) його діяльність була подібною до місії Біблійного Мойсея – героя однієї з Франкових поем.
3. Біблійний Мойсей вів свій народ
а) з єгипетського полону до землі обітованої;
б) з безводної пустелі до землі обітованої;
в) з рідної землі до землі обітованої;
г) з неродючих rрунтів до землі обітованої.
4. Рідне село Івана Франка зветься
а) Криворівня;
б) Нагуєвичі;
в) Біївці;
г) Теліженці.
5. Франко зазначав, що до роботи заради Русі його спонукає
а) почуття патріотизму;
б) громадянський обов’язок;
в) почуття собачого обов’язку;
г) необхідність утримувати сім’ю.
6. Слово сентиментальний має таке значення:
а) критично-недовірливий до всього;
б) такий, у якого зовнішня форма суперечить змістові;
в) надмірно чутливий, здатний легко розчулитись;
г) розсудковий, здійснений шляхом логічних міркувань.
7. Ленін вважав Франка
а) видатним митцем світового рівня;
б) людиною енциклопедичної освіти;
в) борцем за народні інтереси;
г) буржуазним націоналістом;
8. Франко став засновником першої в Галичині
а) комуністичної партії;
б) радикальної партії;
в) соціалістичної партії;
г) демократичної партії.
9. Івана Франко відійшов у вічність
а) у травні 1911 року;
б) у лютому 1913 року;
в) у травні 1916 року;
г) у серпні 1920 року.
10. Вираз нести свій хрест має таке значення:
а) відчувати фізичне або моральне напруження;
б) терпіти великі страждання в ім’я ідеї;
в) виконувати нав’язану кимось, не свою роботу;
г) виконувати тяжку працю без жодної допомоги та підтримки.
11. Іван Франко похований
а) у Києві на Байковому кладовищі;
б) у Києві на Лук’янівському кладовищі;
в) на Личаківському кладовищі у Львові;
г) на кладовищі поблизу села Нагуєвичі.
12. Слово феномен означає
а) намагання поставити віру над розумом;
б) виняткове, незвичайне, рідкісне явище;
в) кінцевий пункт дистації у змаганнях;
г) бойовий прийом у рукопашному бою.


Урок № 39
Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Написання не, ні з різними частинами мови
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&36,37 впр.322,335
Домашнє завдання:&36,37 впр.339
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

К-18
Українська мова
Урок № 65Повторення та узагальнення курсу.
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/ розділ 7,8
Домашнє завдання: підготовка до ЗНО  виконати завдання 1-27/https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


В-18
Стилістика української мови
Урок №53
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
  виконати завдання 1-16


К-18
Українська мова
Урок № 66Повторення та узагальнення курсу.
https://edera.gitbook.io/laifhaki-z-ukra-ns-ko-movi/ розділ 9-12
Домашнє завдання: підготовка до ЗНО  виконати завдання 28-58/https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок № 67  Контрольний твір
Теми на вибір:
     Ціна недбалості.
     Мій вибір-здоровий спосіб життя.
Пригадайте правила написання твору.

Як підготуватися до написання твору-роздуму

1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.
2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:
  • особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями);
  • тексти з книжок, журналів, газет;
  • довідкову літературу;
  • радіо- та телепередачі;
  • матеріали інтернету (але будьте обережні).
3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:
  • факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства і мають велике значення для переконання;
  • приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію і характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі
4. Дайте назву вашому майбутньому твору (якщо вона вам не запропонована).
5. Складіть план твору.
6. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.

Висновок

Розмірковуючи про те, як правильно писати твір-роздум, не варто забувати про спосіб написання висновку. Тут повинні бути зроблені висновки та підбито підсумки роздумів
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


В-18
Стилістика української мови
Урок №54№55
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
  виконати завдання17-58

18.05.


К-18
Українська мова 
Урок № 68 
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи.
Перейдіть за посиланнями і пройдіть тренажер з певних тем
https://webpen.com.ua/pages/Syntax_and_punctuation/direct_speech.html
https://webpen.com.ua/pages/Syntax_and_punctuation/complex_sentence_coma.html
https://webpen.com.ua/pages/Syntax_and_punctuation/other_punctuation_marks_in_sentences.html
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок № 69  Контрольна семестрова робота.


1.  1. Словосполученням є приклад в рядку
А  люблю мандрувати                            Б  любити й берегти
В  зі школи                                                 Г знати напевне
2. Із поданих визначень оберіть те, що відображає суть поняття «узгодження»
А  спосіб підрядного зв’язку, при якому залежне слово є невідмінюваним (незмінним), а головне може бути як відмінюваною частиною мови, так і невідмінюваною
Б  спосіб синтаксичного зв’язку, який полягає у взаємній змістовій співвіднесеності компонентів на родо-видовій основі.
В  спосіб підрядного зв’язку, при якому головне слово вимагає від залежного певної відмінкової форми
Г  спосіб підрядного зв’язку, при якому залежне слово уподібнюється граматичним формам головного слова
3. Визначте словосполучення із керуванням
А   звичайна хмара
Б   знайти дорогу
В  стояти похитуючись
Г   приспані тривоги
4. Лише словосполучення наведено в рядку
А  цікавий за змістом, навколо причалу, іти назустріч
Б так швидко, шукати вихід, лебедина пісня
В  шалений успіх, уже переміг, оригінальний за формою
Г  у лівій руці, наступає ніч, березовий гай
5.  Словосполученням є приклад в   рядку
А   люблю мандрувати                            Б   любити й берегти
В   зі школи                                                 Г знати напевне
6. Потребує редагування словосполучення
А  кліпати очима                  Б    ходити по горам
В  у зеленому пальті           Г  два фахівці
7. Спонукальним є речення
А  Яка прекрасна наша мова!
Б  Мене бентежать коралові звуки рідної мови.
В  Чи розумієте ви глибину мудрості української мови?
Г  Любімо, вивчаймо рідну мову.
8. Односкладним є речення
А  Люблю співучість рідної мови.
Б  Слово до слова – зложиться мова.
В  Як я люблю українську мову!
Г  Рідна мова - то найбільший скарб.

9. Укажіть просте речення, ускладнене звертанням
А  Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.
Б  Мудрим ніхто не родився, а навчився.
В  Солов’їні пісні навівали мені теплі спомини.
Г  Заграй, заграй, сопілко!
10. Із поданих визначень оберіть те, що відображає суть поняття «неповне речення»
А  речення, в якому немає другорядних членів
Б  речення, в якому відсутній підмет або присудок
В  речення, в якому пропущені необхідні для його структури слова
Г  речення, в якому немає ні звертання, ні вставних слів
11. Укажіть просте односкладне спонукальне речення
А.  Захоплююся традиціями рідного народу .
Б . Які колискові співала мама тобі?
В.  Хай живе мова великого народу!
Д . Плекаймо рідне слово!
12. Укажіть складне  речення
А  Мудрість, кажуть, приходить з роками.
Б. Я відкриваю світ собі щодня, хоч, може, він стократ уже відкритий.
В Засівайся щастям, земле, і квітчайся для століть.
Г.Пісня – голос душі українця.
13.До мовленнєвих жанрів належать:
варіанти відповідей


інформаційні жанри
 


оцінювальні жанри
 


діалогічні жанри
 


етикетні жанр
14айпоширенішими видами жанрів інформаційних виступів є
варіанти відповідей


інформація та повідомлення
 


привітання і вибачення
 


пояснення та інструкція
 


телефонна розмова і листування
 


повідомлення , представлення


15Коротке усне повідомлення про які-небудь події, які відбулися - це
варіанти відповідей


повідомлення
 


представлення
 


інформація
 


інструкція

16Інформація повинна бути :
варіанти відповідей


короткою
 


містити настанови
 


містити факти й бути новою
 


цікавою для слухачів


17Типові назви для інформаційних виступів 
варіанти відповідей


"Новини на сьогодні"
 


"Актуально про ЗНО"
 


«Це цікаво», «У світі цікавого»
 


" Про що говорять у ЗМІ"


18Маленька доповідь з будь-якого окремого питання або його частки - це
варіанти відповідей


повідомлення
 


представлення
 


інформація
 


інструкція
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


19.05.
ГЗ-19
Українська література
Урок № 49
Життєвий і творчий шлях Лесі Українки.    
Перейдіть  за посиланням і прочитайте про життєвий шлях письменниці
https://lib.if.ua/exhib/1455025690.html
Подивіться фільм
https://www.youtube.com/watch?v=pBDpNb-x36I
Домашнє завдання: підготувати напам'ять поезію на вибір
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок № 50
Призначення поета й поезії у вірші “Слово, чому ти не твердая криця...”
ТЛ: неоромантизм
https://zno.if.ua/?p=5989

https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
ст.212записати і вивчити
Домашнє завдання:вивчити поняття неоромантизм,біографію законспектувати
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок №51

.“Contra spem spero!” Лесі Українки як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту. 

https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
ст.213-214.
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Домашнє завдання: Прочитати драму "Лісова пісня"https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=508
Урок №52
Драма Лесі Українки “Лісова пісня”, її фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки й дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килини – антиподи головній героїні Мавці в драмі-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”. Симбіоз духовності і прагматизму в образі Лукаша
ТЛ: драма-феєрія
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
ст.221-224конспект
Подивіться фільм за мотивами драми
https://www.youtube.com/watch?v=W2ttQkuegb8
Домашнє завдання:образна система твору
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


20.05.
Українська мова
ГЗ-19
Урок №40
 КР  Орфографічна норма (тест) 
1. Усі слова написані правильно в рядку.
А викладацький, молотьба, вохкість;
Б карпатський, дорожчати, робітництво;
В криворізький, об’їжджати, французський;
Г інтелігентський, сонячний, надхнення;
Д тюркський, свідотство, соняшник.
2. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка.
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі;
Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний.
3. М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка.
А рибал..ство, погод..ся, прип’ят..ський, голівон..ці;
Б зателен..кати, красун..чик, купал..ський, виріз..бити;
В вигул..кнути, конс..єржка, зат..марити, нац..кувати;
Г кан..йон, ковз..кий, мал..ва, локал..ний;
Д консул..ський, обвін..чати, відгад..ко, крад..кома.
4. Апостроф ставиться в усіх словах рядка.
А м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити;
Б кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
В солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра;
Г пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал;
Д пів..яблука, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний.
5. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Чергування приголосних не відбувається в обох словах рядка
А Париж, калмик;
Б Гаага, Виборг;
В Буг, Чорнухи;
Г Перемишль, казах;
Д Іртиш, чех.
6. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка...
А студен..ство, виїз..ний, тиж..невий;
Б зліс..ний, щас..ливий, хвас..ливий;
В доблес..ний, провіс..ник, ціліс..ний;
Г гіган..ський, радіс..ний, облас..ний.
Д учас..ник, корис..ний, невіс..чин.
7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка.
А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий, прочитан..ий;
Б довгождан..ий, блажен..ий, згуртован..ий, височен..ий;
В страшнен..ий, картин..ий, міськ..ом, від..зеркалити;
Г стат..ей, жит..єдайний, облич.., роздоріж..я;
Д л..яний, зран..я, він..ицький, об..ризкати.
8. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
A ..кісний, ..чорнілий, ..ходити, ..писати;
Б ..формувати, ..тулити, ..цідити, ..плеснути;
B ..холонути, ..пітніти, ..сохнутися, ..порожніти;
Г ..фабрикувати, ..повідь, ..тверджувати, ..хилити;
Д ..пинити, ..крикнути, ..шити, ..турбований.
9. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
А пр..чепа, пр..боркати, пр..міський, пр..гірок;
Б пр..вабливий, пр..мудрість, пр..клеїти, пр..м’яти;
В Пр..карпаття, пр..ярок, пр..швидшити, пр..подобний;
Г пр..чинити, пр..кордонний, пр..таманний, найпр..красніший;
Д припинити, пр..зирство, Пр..дністров’я, пр..четний.
10. У сі слова правильно записано у рядку:
A Золоті ворота, Фабрика Киянка, західна Україна;
Б Кримський півострів, вулиця Ярославів вал, Софійський собор;
B Палац спорту, Епоха Відродження, Дніпро-ріка;
Г Харківський тракторний завод, цукерки «Вечірній Київ»;
Д Прем’єр-міністр України, Голосіївський ліс, країни сходу.
11. Правильно вказано місця переносів у кожному слові рядка.
А надзвичайний, нестримний, під’їзд;
Б надземний, кукурудза, газопровід;
В водограй, вискочив, нагороджу;
Г несподівано, відпустити, розв’язати;
Д перекласти, доріжка, захворіти.
12. Запишіть поданий текст, дотримуючись орфографічних норм. Кількість балів — 12.
Остан..ім часом з..явилося багато охочих «удосконалити» текст (Д, державного (Г, г)імну (У, у)країни. Одні в..ажают.., що текст застарів, інших дивує, що там ідет..ся не про ворогів, а про вор..жен..ків. Тобто дивує, що слово з негативним забарвленням (у/в)жите з пес..ливим наростком і/й що цей вірш (П, п)авла (Ч, ч)убин..с..кого оп..нився на найвищому щаблі символів нашої (Д, д)ержави.
Критикам слів нашого (Г, г)імну раджу зв..рнутися до подібних творів інших народів. Гімн (Г, г)реції, текст якого (Д, д)іонісій (С, с)оломос написав у/в першій третині ХІХ століт..я, під час борот..би (Г, г)рец..кого народу за визволення з (Т, т)урец..кого (Я, я)рма, поч..наєт..ся так: «Впізнаю тебе (волю) з удару твого грізного меча. Впізнаю тебе з погляду, яким ти силоміц.. краєш.. землю».
Що ж маємо тепер? (Г, г)реція вже понад півтора століт..я віл..на, хоч і/й втратила багато своїх земел.. і/й найбіл..шу перлину (В, в)ізантійс..кої (Д, д)оби — (К, к)онстантиноп..л... З погляду сучасних реалій багато що в текстах (Г, г)імнів (К, к)раїн застаріло, якщо підходити формал..но. Але у/в тому і/й річ, що (Н, н)аціональні (С, с)имволи не старіют... Вони постают.. у/в певні моменти історії кожного народу і/й залишаються з ними назавжди (О. Пономарів).
У завданнях 13-16 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку, варіант, позначений буквою. Кількість балів: 8.
13. Укажіть відповідність між назвою та правилом уживання великої літери.
1 Усі слова пишуться з великої літери
2 З великої літери пишеться перше слово
3 З великої літери пишеться друге слово
4 Усі слова пишуться з малої літери
А (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет
Б (О,о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій
В (П,п)ланети (С,с)онячної (С,с)истеми
Г (К,к)иївські (В,в)улиці
Д (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни
14. Установіть відповідність між видами чергувань при словозміні чи словотворенні та іменниками:
1 [г] — [ж].
А Водити, садити, радити
2 [х] — [с’].
Б Рік, рука, мука.
3 [з] — [ж].
В Друг, ворог.
4 [к] — [ц’].
Г Вухо, мох, дух.
Д Мазати, везти, казати.
15. Доберіть до назви населеного пункту України суфікс, який би утворив назву його мешканця.
Твірне слово
Суфікс
1 Донецьк
А -івець-
2 Луцьк
Б -янин-
3 Біла Церква
В -ець-
4 Київ
Г -анин-
Д -чанин-
16. Увідповідніть слова та орфограми.
1 Вір..те
А Поєднувальний голосний у складних словах
2 Різ..бяр
Б Уживання апострофа
3 Медв..ний
В Написання без апострофа
4 Пан..європейський
Г Написання без знака м’якшення
Д Уживання знака м’якшення
Домашнє завдання:  
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

Урок № 41
 Морфологічна норма
Морфологічна норма. Морфологічна помилка. Іменник   
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&38опрацювативпр.343,344Домашнє завдання:&38,впр.351
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
 21.05.
МК-19
Стилістика української мови
Урок № 39№40
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 33-58

22.05.
В-18
Стилістика української мови
Урок №57№58
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
  виконати завдання17-33

ГЗ-19 Укр. мова
25.05.
Урок № 42
   Число іменника . Іменники, що мають лише форму однини або множини
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&39опрацювати впр.357,362
Домашнє завдання:&39,впр.363
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


Урок № 43
   Рід іменника. Паралельні родові форми іменників 
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&38опрацювати впр.343,344
Домашнє завдання:&38,впр.351
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907



ГЗ-19- Стилістика української мови.
Урок №53.Урок №54
Тестування онлайн з підготовки до ЗН О.https://zno.osvita.ua/ukrainian/189/
ЗНО 2016 з 16 по58 завдання


26.05.
Українська література
ГЗ-19
Урок №53
Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
ст.222-228
Подивіться відеоматеріал
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Домашнє завдання:  підготувати повідомлення про життєвий шлях М.Вороного
Урок №54
 Життя і творчість Миколи Вороного, багатогранна діяльність поета. Творчість  
М. Вороного – перша декларація ідей і форм символізму
ТЛ: символізм
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
с.229-234конспект
Перейдіть за посиланням і дізнайтеся більше про життя М.Вороного
https://zno.if.ua/?p=648
Подивіться відеоролик
https://www.youtube.com/watch?v=Id6usy302xQ
Домашнє завдання: прочитати "Блакитна панна"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4505



 ГЗ-19 Укр. мова
27.05.
Урок № 44
 Складні випадки відмінювання іменників І і ІІ відміни 
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&40опрацювати впр.372.374

Домашнє завдання:&40впр.376
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907


Урок № 45
  Складні випадки відмінювання іменників ІІІ і ІV відмін
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-zabolotnij-2018.pdf
&44опрацювати впр.405,406 
продивіться відеоматеріал

У називному відмінку однини в іменниках III відміни м'я­кий знак пишеться тільки після зубних д, т, з, с, ц, л, н: до­повідь, відомість, галузь, вісь, міць, емаль, осінь. Після губних м, в, п, б, ф, шиплячих ш, ч, ж, дж та р м'який знак не пи­шеться: кров, Об, Перм, верф, ніч, жовч, фальш, подорож.

В орудному відмінку однини всі іменники НІ відміни ма­ють лише закінчення -ю: тінню, честю, матір 'ю, подорожжю, ніччю. Проте в написанні основ цих іменників є певні особли­вості.

В основі іменника зберігається той самий голосний, що й у називному чи знахідному відмінку: сіль — сіллю (хоч солі), мудрість — мудрістю (хоч мудрості), постіль — постіллю (хоч постелі), річ — річчю (хоч речі).

Перед закінченням -ю:

а) зубні й шиплячі подвоюються, якщо вони стоять безпосередньо після голосного (тобто між двома голосними): ожеледдю, галуззю, піччю, тушшю, подорожжю;

б) зубні й шиплячі не подвоюються, якщо є збіг приголосних: більшістю, областю, шерстю, жовчю, фальшю, Керчю;

в) після губних та р ставиться апостроф: любов 'ю, верф 'ю,Об'ю, Перм'ю, кіновар'ю.

У родовому відмінку множини всі іменники III відміни, за винятком іменника мати, мають закінчення -ей: ночей, подо­рожей, верфей, постелей, радостей.

Іменник мати в непрямих відмінках вживається із суфік­сом -ір-, -ер-, у родовому й знахідному відмінках множини він має закінчення -ів: матері, матір, матір'ю, матерів, матерям, матерями, при матерях. Форма матір у називно­му відмінку вживається тільки в словосполученні Матір Божа.

Іменник вісь у непрямих відмінках, крім знахідного й орудного відмінків однини {вісь, віссю) у має форми з початко­вим о-: осі, осей, осям і т. д.

https://uroky.com.ua/skladn-vipadki-v-dm-njuvannja-mennik-v/
Домашнє завдання:&44,впр.407
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907

 29.05.
ГЗ-19
Стилістика української мови
Урок № 41№42
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/299/ виконати завдання 33-58

В-18
Стилістика української мови
Урок №59№60
Підготовка до ЗНО
https://zno.osvita.ua/ukrainian/347/
  виконати завдання33-58

01.06.ГЗ19
Українська література
Урок №55
Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії М. Вороного “Блакитна Панна”. Жіночий образ як сюжетний центр символістського твору “Інфанта”. Мотив самотності людини
  с.226-230 
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
Подивіться відеоматеріал
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Домашнє завдання:  підготувати повідомлення про життєвий шлях М.Вороного
Урок №56
Виразне читання поезій Миколи Вороного (напам’ять)
ТЛ: символізм
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
с.229-234конспект
Перейдіть за посиланням і дізнайтеся більше про життя М.Вороного
 http://www.nbuv.gov.ua/node/4484
Домашнє завдання: 
 Подивіться відеоролик
https://www.youtube.com/watch?v=duo_sJA0IZw


02.06.ГЗ19
Українська література
Урок №57
 Життя і творчість Олександра Олеся, світоглядні переконання митця. Неоромантичні й символістські тенденції у вірші “З журбою радість обнялась...”
  с.240-243
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
Подивіться відеоматеріал
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Домашнє завдання:  підготувати  поезію О. Олеся
Урок №58
 Виразне читання поезі О Олеся
Домашнє завдання: 

 https://mala.storinka.org/%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0-%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F.html
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Урок №59
Драматичний етюд Олександра Олеся “По дорозі в Казку”. Дорога в Казку – символ духовних поривань до кращого життя.
ТЛ: драматичний етюд
https:// pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-literatura-avramenko-2018.pdf
Подивіться відеоматеріал
Завдання надсилати за ел. адресою: mostipansky@gmail.comабо на viber 0662304907
Домашнє завдання:  підготувати повідомлення про життєвий шлях М.Вороного
Урок №60
КР Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся (тест)
 Контрольна робота. Творчість М.Вороного, Олександра Олеся
Завдання необхідно виконати до  8 червня 11:00

Завдання необхідно виконати до  8 червня 
  5256259
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5256259
Домашнє завдання: 




















  

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 https://drive.google.com/file/d/1MqRz15gZ43P1U25rHaEx251L15zhf4ZF/view?usp=sharing